Om PC Support AS

Kort om PC Support:

PC Support ble etablert  i 1988 og har helt siden oppstarten hatt fokus på leveranse av infrastruktur og driftstjenester. Frem til årtusenskiftet bygget vi egne PC’er og Servere under eget navn. Vi har bygd DSL nettverk over hele Sunnmøre (solgt til NextGenTel i 2005), og vi har levert datasenter tjenester fra eget datasenter siden 2007. 

Vi er pr i dag 27 ansatte og leverer et bredt spekter av tjenester og utstyr, som dekker store deler av infrastruktur delen av IKT behovet for de aller fleste bedrifter. 

PC Support har direkteavtale med Microsoft (CSP Tier-1) og er Gold-partner» innenfor Cloud productivity og cloud solutions. Dette setter oss i stand til å tilby den beste support og kompetanse i hele syklusen fra leveranse og implementering til drift og fakturering.
PC Support innehar følgende statuser hos Microsoft:
Gold Cloud Productivity
Gold Small and Midmarket Cloud Solutions
Silver Collaboration and Content
Silver Cloud Platform
Silver Datacenter

PC Support har konsulenter som er sertifiserte innenfor forskjellige Microsoftprodukter og tjenester, og har siste årene fokusert spesielt på aktuelle sertifiseringer innenfor Office365 og sikkerhet. Dere kan derfor være trygge på at PC Support alltid har tyngden som trengs fra en god driftspartner.

Av andre strategiske partnerskap for oss må vi også nevne VMware, Netapp, Palo Alto Networks og Citrix.

Dette er nøkkelpartnere som mange av våre tjenester er baserte på, og der vi også forhandler og supporterer disse løsningene i markedet for kunder som etablerer egen infrastruktur på egen lokasjon.  

PC Support har som sagt eget datasenter lokalt på Sunnmøre og ved hjelp av lokal fiberinfrastruktur så vil vi kunne tilby våre lokale kunder en direktetilknytning til datasenteret som her vil fremstå som ditt lokale serverrom.

Dette muliggjør smart utnyttelse av alt fra profesjonelle datalagringsløsninger fra Netapp til sentraliserte brannmurtjenester fra Palo Alto Networks. Dette er leverandører som er ledende i sine segmenter og som gir helt nye muligheter til stordriftsfordeler som ikke har vært tilgjengelig tidligere.

PC Support har eget driftssenter som håndterer saker innmeldt på en effektiv måte. Vi har dedikert personell som svarer på e-post og telefon i vanlig virketid, og vakttelefon for kveld/helg. Dere kan derfor være trygge på å alltid få hjelp ved behov, 24/7/365.

Ønsker du mer informasjon?

Legg igjen litt informasjon, så kontakter vi deg for en uforpliktende samtale.

(Påkrevd)
Du kan lese PC Support sin Personvernerklæring her: Les personvernerklæring
Dette feltet er for valideringsformål og skal stå uendret.